انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۳): بازی انتخابات ریاست‌جمهوری!

احمد بخارایی: کاندیداها دارند زیاد می‌شوند اما قاعده‌ی بازی مشخص است:

  1. امثال محمود صادقی (نماینده‌ی تحول‌خواه اسبق مجلس) و محمود احمدی‌نژاد (به ظاهر متحول شده) و وحید حقانیان (مرد قدرت‌مند سابق بیت رهبری) رد صلاحیت می‌شوند.
  2. امثال اسحاق جهانگیری و عبدالناصر همتی و محمدمهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد دولت رئیسی که نهایتاً صدهزار رأی خواهد داشت!) آمده‌اند تا در دور اول یا دوم به نفع کاندیدای دیگری کنار روند و سهم خود را در دولت آینده تثبیت کنند.
  3. علی لاریجانی و سعید جلیلی آمده‌اند تا دو طیف حکومتی را نمایندگی کنند تا هم فال باشد و هم تماشا. یعنی هم شور انتخاباتی ایجاد کنند و  مشارکت را دامن زنند و نظام سیاسی را از تشدید بحران مشروعیت نجات دهند و هم این‌که هم‌چنان دو حوزه‌ی قدرت و ثروت، متحد باقی بمانند.
  4. در این میان «تحول‌جویان» ترجیح می‌دهند هم‌چنان ناظر این بازی باشند و با عدم مشارکت در انتخابات، به نظام سیاسی تفهیم کنند که اشکالات، جنبه‌ی ساختاری دارند و نیز «تحول‌جویان» ترجیح می‌دهند هم‌چنان، تضاد در درون عناصر نظام سیاسی دامن‌گستر شود و تقابل جدی در داخل نظام شکل گیرد چرا که با توجه به انسداد ایدئولوژیک در ایران شیعی، راه برون‌رفت از بن‌بست عبارت از تشدید تضاد منافع در داخل حاکمیت است!

پربازدیدها

شادی گم‌گشته

وفاق ملی بر باد رفته!

فراخوان شرکت در نظرسنجی پژوهشی

آقای عباس عبدی چرا خلاف واقع می‌گویید؟!