انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲): چرا علی لاریجانی کاندیدا شد؟

احمد بخارایی: بدون شک با تأیید رهبری، علی لاریجانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد و تأیید هم خواهد شد. به نظر نمی‌رسد از میان کاندیداهای دیگر از طیف اعتدالی یا اصلاح‌طلب‌ (مفاهیم دست‌مالی و از محتوا تهی‌شده) حکومتی کسی تا آخر رقابت در صحنه بماند. آمده‌اند تا به نفع لاریجانی در دور اول یا دوم کنار روند و منافع خود را در دولت آتی تثبیت کنند.

چه شده‌است که بخشی از طیف راست و چپ داخل حکومت به نامزدی علی لاریجانی راضی‌اند؟

سوابق ایشان نشان می‌دهد که اهل سیاست‌بازی است و به نظر نمی‌رسد که در مقام یک رئیس‌جمهور در مقابل سیاست‌های ناکارآمد اقتصادی ـ سیاسی بایستد. بنابراین در این آشفته‌بازار داخل کشور که آخرین رئیس‌جمهور و وزیر خارجه‌اش با مرگی ابهام‌برانگیز از صحنه‌ی سیاست حذف شدند و از دیگر سو #نرخ_مشارکت مردم در انتخابات از اهمیت خاصی برای نظام سیاسی برخوردار است پس چه کسی بهتر از علی لاریجانی خنثی و اهل معامله؟!

از فردا هم شاهد خواهیم بود که اصلاح‌طلبان حکومتی به سردمداری جرایدی مانند «روزنامه اعتماد» و دیگر «روزنه‌گشایان!» به هم‌سویی با اصول‌گرایان علاقه‌مند به قدرت و ثروت برخیزند.

و اما در این میان بیش از ۵۵ درصد واجدان اعطای رأی، نظر دیگری دارند و احتمالاً کنش‌گری خود را در رأی ندادن تعریف خواهند کرد.

پربازدیدها

شادی گم‌گشته

وفاق ملی بر باد رفته!

فراخوان شرکت در نظرسنجی پژوهشی

آقای عباس عبدی چرا خلاف واقع می‌گویید؟!