انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۲): جناب پزشکیان پیشاپیش تبریک ریاست‌جمهوری‌تان اما بدانید …!

احمد بخارایی:‌ چرا تبریک؟ در یادداشت دیروز (شماره‌ی ۲۱) استدلال توأم با ارقام آوردم که پیروز انتخابات در ۱۵ تیر و در دور دوم شما هستید. حالا:
  1. برخی از ولایی‌هایی که به سعید جلیلی رأی خواهند داد از شما انتظار دارند سیاست‌های برون‌مرزی در «جنگ‌های نیابتی» را تداوم بخشید و نیز هم‌چنان در داخل بگیر و ببند راه اندازید و حجم زندانیان سیاسی را افزون کنید و حجاب تحمیلی را پاس دارید و الا متعرض‌تان خواهند شد.
  2. برخی دیگر از حامیان جلیلی از محرومانند که انتظار دارند محرومیت‌زدایی کنید. درآمد نفتی شما در شرایط «برچیده شدن تحریم» حتی نمی‌تواند کفاف حقوق کارمندان و مستمری‌بگیران و هزینه‌های جاری را بدهد و اگر چنین باشد اعتراض محرومان، تداوم خواهد داشت.
  3. حدود ۱۰درصد اصلاح‌طلبانی که در دو دور اول و دوم به شما رأی دادند از جنس «حکومتی» هستند و از شما رضایت نسبی خواهند داشت زیرا در منافع تا حدودی شریک خواهند بود و نیز سعی خواهند کرد حتی‌الامکان با عدم انتقاد جدی از شما توجیه‌گر مواضع حمایتی امروزشان از شما باشند.
  4. حدود ۹۰درصد باقی‌مانده از کسانی که در دو دور اول و دوم به شما رأی خواهند داد منتظر عمل به وعده‌های شما خواهند بود که ۸۰درصدشان قابل عملیاتی شدن نیست. بنابراین پس از گذشت یک سال از ۱۶ تیر ۱۴۰۳ اعتراضات این جماعت، آغاز خواهد شد.
  5. کسانی که دور اول به شما رأی ندادند اما در دور دوم شما را انتخاب کردند از همین الان منتقد و معترض به شمایند و فقط در یک «خطای محاسباتی» تصمیم گرفته‌اند در دور دوم به نفع شما مشارکت کنند زیرا خوف داشتند طالبانیسم جلیلی، متجلی شود.
  6. و بالاخره عمده‌ی کسانی که در دور دوم هم مانند دور اول مشارکت نکردند «تحول‌جویان»ی هستند که می‌دانند تا زمانی که ساختارها از جمله ساختار حقوقی و قانون اساسی تغییر نکند هر گونه تلاش برای ایجاد «تحول»، آب در هاون کوبیدن است و هم‌چنان به مطالبه‌گری خود ادامه خواهند داد.
  7. آقای پزشکیان ریاست‌جمهوری‌تان مبارک باد اما چون گردن‌تان را برای انجام وعده‌های‌تان گرو گذاشته‌اید شاید خیلی زود لازم باشد به عهد خود عمل کنید و گردن ریاست‌جمهوری‌تان را قطع کنید یعنی استعفا دهید و الا به عهد خود وفا نکرده‌اید.
  8. در صورت وقوع هر یک از موارد هفت‌گانه‌ی مذکور، «تحول‌جویان» وظیفه‌ی خود می‌دانند هم‌چنان به تقویت «آگاهی اجتماعی» به عنوان پیش‌درآمد تحولات آتی، همت گمارند!

پربازدیدها

شادی گم‌گشته

وفاق ملی بر باد رفته!

فراخوان شرکت در نظرسنجی پژوهشی

آقای عباس عبدی چرا خلاف واقع می‌گویید؟!