آقای پزشکیان استعفا دهید اگر …!

احمد بخارایی:

۱ـ در دولت قبلی برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و برخی دانشجویان را تعلیق یا اخراج کردند و نیز بر حجاب اجباری پای فشردند. این دو موضوع آن قدر بی‌منطق بود که اگر آقای جلیلی هم رئیس جمهور می‌شد برای جلب نظر مردم احتمالاً او هم تجدید نظر می‌کرد و این دو موضوع را «وجه‌المصالحه» قرار می‌داد. این اقدامات اولیه‌ی آقای پزشکیان جنبه‌ی شیرین کردن دهان فردی را دارد که از گرسنگی فریاد می‌زند و شکلاتی از جیب خود فرد را به فرد، هدیه می‌دهد.


۲ـ من به عنوان یک عضو علمی دانشگاه اعلام می‌دارم حاضرم از دانشگاه اخراج شوم اما کشورم به طور واقعی آسیب‌شناسی و درمان ساختاری شود. بنابراین راضی به «وجه‌المصالحه» قرار گرفتن نیستم و نیز زنان ایرانی حاضرند روسری بر سر کنند به شرط آن‌که فکر فاقد کارکرد حاکم بر جامعه، ریشه‌ای تغییر کند!


۳ـ در نشست مطبوعاتی، ایشان مرتب به کار کارشناسی ارجاع می‌داد حال آن‌که سال‌هاست منتقدین به تحلیل مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران پرداخته‌اند و تبیین آن‌ها «اظهر من‌الشمس» شده‌است. از جمله، من صدها گفت‌وشنود و مصاحبه و مناظره و یادداشت داشته‌ام و فقط به عنوان یک جزئی کوچک از جامعه‌ی دانشگاهیان به تبیین و تحلیل پرداخته‌ام و دیگر تحلیل‌کننده‌ها به مراتب عمیق‌تر از بنده سخن گفته‌اند. حالا جناب پزشکیان آیا می‌خواهید از صفر، چرخ را ابداع کنید؟ چرا وقت تلف می‌کنید؟


۴ـ متأسفانه اهالی مطبوعات در نشست مطبوعاتی، ضعیف ظاهر شدند و نتوانستند مسائل ساختاری را با رویکردی «آینده‌نگر» مورد پرسش قرار دهند و پاسخ‌های کلی رئیس‌جمهور را به نقد و چالش بکشند چرا که بیش از ۹۰درصد مطبوعات اصلاح‌طلب از محتوای پویا برخوردار نیستند، تکلیف مطبوعات اصول‌گرا که روشن است!


۵ـ بهتر است آقای پزشکیان در جمع منتقدین دانشگاهی و غیردانشگاهی حاضر شوند تا نقدها و تحلیل‌ها را بشنوند و درس آموزند و زمان را به بهانه‌ی انجام کار کارشناسی هدر ندهند.


۶ـ آقای رئیس‌جمهور! اگر متوجه نشوید که موانع جنبه‌ی ساختاری دارند در تحلیل مسائل، آب در هاون خواهید کوبید. تا زمان باقی است به خود آیید. اگر من جای شما بودم برای این که به زعمای قوم «تفهیم» کنم که موانع رشد و توسعه و نیز عوامل عقب‌گرد جامعه‌ی ما جنبه‌ی ساختاری دارد استعفا می‌دادم تا حداقل یک کار بزرگ یعنی همان «تفهیم»، تحقق پذیرفته باشد.

پربازدیدها

چند موضوع بی‌ربط: بخندیم یا بگرییم؟!

بی‌سوادان جامعه نشناس!

پزشکیان: تکرار حکایت شیخ و شیره و شیرینی!

وفاق ملی بر باد رفته!