بدون توضیح!

تکمله‌ی من به یادداشت سایت خبری ـ تحلیلی «دیدار نیوز» درباره‌ی لغو نشست انجمن جامعه‌شناسی با موضوع انتخابات مجلس | منتشر شده در ۹ اسفند ۱۴۰۲

نمایش گزارش |

تکمله:

قرار بود روز سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ نشستی به صورت مناظره با حضور برخی از امضاکنندگان بیانیه ۱۱۰ اصلاح‌طلب مشوق مشارکت در انتخابات مجلس با حضور موافق و مخالف در گروه تخصصی "جامعه‌شناسی سیاسی" در انجمن جامعه‌شناسی ایران برگزار شود. صرف زمان و پیگیری‌های زیادی با برخی امضاکنندگان صورت پذیرفت.

در این میان آقای الیاس حضرتی به هیچ پیام و تماس و نیز درخواست مستقیم و غیر مستقیم مکرر ما پاسخ ندادند و گویی نمی‌شنوند. خانم الهه کولایی حاضر به مناظره نشدند. آقای حمیدرضا جلایی پور چند بار موافقت و مخالفت کرد و ایشان که ظاهرا از ماه‌ها قبل طراح بیانیه بوده‌است نهایتا با بهانه‌های ناچسب از حضور در مناظره طفره رفتند.

خانم بهاره آروین (عضو هیأت مدیره‌ی انجمن جامعه‌شناسی ایران) ابتدا پذیرفتند، اما نهایتاً سر باز زدند. آقای مقصود فراست‌خواه هم که ظاهراً در امضای بیانیه غافل‌گیر شده‌ بودند از حضور در نشست عذر‌خواهی کردند. در این مسیر سه مرتبه پوستر نشست، اصلاح و منتشر شد. تدارک دیده‌ بودیم که خبرنگاران حضور یابند و پخش مستقیم اینترنتی داشتیم. در نهایت، نشست لغو شد. لازمه از خانم فاطمه راکعی و آقای محسن آرمین به عنوان "مخالفین" تشکر کنم که تا پایان آماده‌ی مناظره با موافقین فوق‌الذکر و امضاکنندگان بیانیه‌ی مذکور بودند.

انتظار می‌رفت اصلاح‌طلبان حکومتی در دفاع از نظر و امضای‌شان بدون سیاست‌بازی حضور یابند و بحث آکادمیک را از بازی سیاسی منفک کنند.

احمد بخارایی

مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی انجمن جامعه‌شناسی ایران