انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۳): سخن آخر: اتمام حجت!

احمد بخارایی:
  1. اگر فردا مشارکت جدیدی رخ ندهد و همان حدود ۴۰درصد مشارکت کنند به احتمال زیاد آقای پزشکیان برنده خواهد بود زیرا درصد بالایی از رأی‌سفیدی‌ها و نیز درصد قابل توجهی از طرفداران آقای قالی‌باف، متمایل به مسعود پزشکیان خواهند شد.
  2. هرگونه افزایش مشارکت و هرگونه کاهش در نرخ ۶۰درصدی عدم مشارکت، موجب تضعیف وضعیت «تحول‌جویان» در چانه‌زنی قریب‌الوقوع است و طبیعتاً هر یک از ما لازم است پاسخ‌گوی تصمیم‌مان در انتخابات باشیم. یادمان نرود که قدرت ۶۰درصدی خیلی حرف‌ها دارد که در آینده‌ی نزدیک موجب تغییرات اساسی خواهد شد. به هوش باشیم، ما با یک شبه «رفراندوم» در موضوع کارآمدی یا ناکارآمدی نظام حکم‌رانی در ۱۵ تیر مواجهیم!
  3. سخن نهایی این‌که «تحول‌جویان» در انتخابات فردا (۱۵ تیر ۱۴۰۳) شرکت نخواهند کرد و اذعان دارند در صورت برنده شدن هر یک از نامزدها، تهدیدهای بعدی تبدیل به «فرصت» برای «تحول» خواهد شد. «تحول‌جویان» اهل «تحریم» که مفهومی سیاسی است نیستند بلکه در عرصه‌ی اجتماعی ـ سیاسی در انتخابات فردا یک «کنش‌گری سلبی» با تاکتیک «مقاومت مدنی» دارند.
  4. پزشکیان خود را «صادق» خوانده است. به نظر می‌رسد طی یک یا دو سال آینده تضادهای درون حاکمیت دوباره متبلور شود و آن زمان بنا بر «صداقت»، ایشان بسا ابتدا تهدید به استعفا کند و سپس از ریاست‌جمهوری استعفا دهد و الا مماشات خواهد کرد.
  5. مسعود پزشکیان بداند تا زمانی که «ساختارها» و در اولویت، ساختار قانون اساسی تغییر نکند راه به جایی نخواهد داشت و لازم است از همین ابتدا بر طبل «تغییر» بکوبد.
  6. باقی مسائل را در ۲۲ یادداشت انتخاباتی قبلی گفته‌ام.

پربازدیدها

شادی گم‌گشته

وفاق ملی بر باد رفته!

بی‌سوادان جامعه نشناس!

آقای عباس عبدی چرا خلاف واقع می‌گویید؟!

پزشکیان: تکرار حکایت شیخ و شیره و شیرینی!