انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۱۶): خیر … خیر … خیر …

احمد_بخارایی:‌ #صدا_و_سیما تعمداً خود را به فراموشی زده است که در آخرین #انتخابات در اسفند ۱۴۰۲ حدود ۶۰ درصد صاحبان #رأی مشارکت نکردند و حالا نمایندگانی از این خیل عظیم در مناظره‌ها و میزگردها مشاهده نمی‌شود! این رفتار، مصداق دروغ و کذب ساختاری است یعنی «پوشاندن واقعیت»!

از این که بگذریم، ۱۶ ساعت مناظره‌ی تکراری نامزدها را دیدیم. ده‌ها ساعت برنامه‌های تلویزیونی کاندیداها را هم دیدیم. گزارش حضور آن‌ها در مجامع تبلیغاتی‌شان را هم خواندیم … هر چه اندیشه می‌کنیم عقل، رضایت به مشارکت نمی‌دهد. «#تحول‌جویان» از ابتدا بسان «#براندازان» بر طبل «#تحریم_انتخابات» نکوبیدند و ماندند تا پیام و مواضع نامزدها را ببینند و بشنوند و ارزیابی کنند. آمدیم، وقت گذاشتیم، بحث و #مناظره با موافقان #مشارکت داشتیم و همه‌ی روش‌های منطقی را در حد توان پیش گرفتیم تا در پایان، نتیجه‌گیری کنیم و امروز به این نتیجه رسیدیم که «تحول» یعنی تغییرات ساختاری، نیازمند مرزبندی جدی و عیان و بدون مماشات با #اصول‌گرایان و #اصلاح‌طلبان است و البته مناظرات را تا پنج‌شنبه شب، ۷ تیر ادامه خواهم داد.

بگذریم که بسیاری از مروجین و مبلغین درجه یک نامزدها به ویژه اطرافیان آقای پزشکیان که مدعی تحلیل‌گری و اندیشه‌ورزی‌اند از گفت‌وشنود‌های چالشی شانه خالی کردند و اکثر قریب به اتفاق روزنامه‌ها و سایت‌های خبری ـ تحلیلی وابسته هم از برپایی مناظره با حضور هم‌زمان تحلیل‌گران و مبلغان آقایان کاندیداها در کنار مخالفان مشارکت، سر باز زدند که می‌توانست مواضع غیرعقلانی و ضعیف آن‌ها را عیان کند!

آن ۵ کاندیدا که کم و بیش تکلیف‌شان روشن است زیرا کلیت وضع موجود در حوزه‌ی سیاسی را پذیرفته‌اند و «تثبیت‌طلب» هستند. اما آقای پزشکیان که مواضع «عدالت‌محور» دارد همواره و بیش از ۲۰۰ بار از کلمه‌ی «کارشناسان» در گفته‌های تبلیغاتی‌اش استفاده کرد و هر پرسشی از ایشان شد، گفت: 
«از نظر کارشناسان استفاده خواهیم کرد»
. سالی که نکوست از بهارش پیداست …! 
جناب پزشکیان کدام کارشناس؟ آیا جز با باند #حسن_روحانی آشنایی با کارشناسان دیگر دارید؟ اگر دارید چرا تبیین نمی‌کنید و به طور «کلی» پاسخ می‌دهید. اگر منظورتان کارشناسان دستگاه حسن روحانی است که آن‌ها کار کارستانی از پیش نبردند و اوضاع مملکت در پایان دوره‌ی #ریاست‌جمهوری ایشان در حوزه‌های چهارگانه: فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی چنگی به دل نمی‌زد.
بگذریم …

سابقه‌ی تاریخی اصلاح‌طلبان طی دهه‌های گذشته نشان می‌دهد که هر زمان آن‌ها مردم را تهییج می‌کردند یا از عواقب عدم حضور و مشارکت نکردن می‌ترساندند لازم بوده است یک «تردید» اساسی در مواضع‌شان صورت می‌گرفت اما ما این کار را نکردیم و تهییج شدیم و به جرگه‌ی اصلاح‌طلبان پیوستیم و نهایتاً باختیم!

آقای #پزشکیان آیا می‌دانید از ۶۴۵۰ «همت» (هزار میلیارد تومان) بودجه‌ی کل کشور در سال ۱۴۰۳، ۳۷۴۰ همت شامل بودجه‌ی عمومی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و … است حال آن‌که با فرض صدور روزانه یک میلیون و چهارصدهزار بشکه نفت ۸۵ دلاری و فروش دلار در بازار آزاد داخل، نهایتاً سالی حدود ۲۰۰۰ همت درآمد خواهید داشت و نقداً فقط نیمی از بودجه‌ی مصرفی ۳۷۴۰ همت‌ی تأمین خواهد شد و برای تأمین درآمدهای مندرج در بودجه، تضمینی وجود نخواهد داشت، حال چگونه می‌خواهید آن همه شعارهای «عدالت‌محور» را عملیاتی کنید!؟
با کدام پول و با کدام #اعتماد_اجتماعی و با کدام زمینه‌ی مساعد ساختاری در عرصه‌ی سیاسی!؟

خیر … خیر … خیر!

پربازدیدها

شادی گم‌گشته

وفاق ملی بر باد رفته!

بی‌سوادان جامعه نشناس!

آقای عباس عبدی چرا خلاف واقع می‌گویید؟!

پزشکیان: تکرار حکایت شیخ و شیره و شیرینی!