انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۹): تأمل در مواضع دکتر مسعود پزشکیان!

احمد_بخارایی:
۱ـ بدون شک سربلندی مردم ایران در گرو «#تحول‌جویی» فراتر از #اصلاح‌طلبی از نوع رایج است.

۲ـ از سوی دیگر تمایز «تحول‌جویی» با «#براندازی» در تاکتیک‌هاست نظیر: لزوم #خشونت‌پرهیزی، توجه به عنصر «#آگاهی_اجتماعی» و نهایتاً تدریجی بودن و نه «انقلابی»!

۳ـ برای ورود به مرحله‌ی اصلی و نخستین «تحول‌جویی» و به عنوان پیش‌درآمد، لازم است پل ارتباطی بین مرحله‌ی کنونی و مرحله‌ی مطلوب، طی شود که به نظر می‌رسد در یک مقطع «اصلاح‌طلبانه»، این امر تحقق یابد چرا که عنصر آگاهی و منظومه‌ی معرفتی #جامعه در یک دیالکتیک نوین و پویا ارتقاء می‌یابد و به جای استفاده از مفاهیمی که سیاه و سفید است مانند: «#تحریم»، تأمل دیالکتیکی و به‌موقع، سلاح و صلاح این مسیر است.

۴ـ #مناظره نخست کاندیداهای #انتخابات_ریاست‌جمهوری در دوشنبه‌‌شب، ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ چنگی به دل نزد و شاید انبوه پرسش‌ها و زمان کوتاه پاسخ‌گویی به مدت ۴ دقیقه این امکان را فراهم نمی‌کرد؛ پس تردید و تأمل «#تحول‌جویان» هم‌چنان تداوم داشت.

۵ـ حضور دکتر #مسعود_پزشکیان با همراهی دکتر #جواد_ظریف در شبکه ۳ در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد در پاسخ به پرسش‌های جدی و کارشناسانه‌‌ی ۳ استاد دانشگاه، آقایان محمدکاظم سجاد‌پور، ابراهیم متقی و فؤاد ایزدی پیرامون «#سیاست_خارجی»، تأمل‌برانگیز بود و کنش‌گران را به خود جلب می‌کرد. نظر آقای #پزشکیان در «پیوند مفهومی و مصداقی دو مقوله‌ی #قدرت و #توسعه» و لزوم موازنه‌ی مثبت در سیاست خارجی، حکایت از توجه ایشان به درهم‌تنیدگی این مقولات داشت: اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی.

۶ـ داشتم فکر می‌کردم اگر جناب پزشکیان نتواند یا نگذارند نظراتش را عملیاتی کند او چه عکس‌العملی خواهد‌ داشت؟ آیا اعلام خواهد کرد و آیا از #ریاست‌جمهوری #استعفا خواهد داد؟!

۷ـ دکتر مسعود پزشکیان به صداقت و سلامت نفس و عمل، شهرت دارد و شاید بد نباشد که ایشان به ابهام و پرسش بند ۶ پاسخ گوید!

پربازدیدها

شادی گم‌گشته

وفاق ملی بر باد رفته!

بی‌سوادان جامعه نشناس!

آقای عباس عبدی چرا خلاف واقع می‌گویید؟!

پزشکیان: تکرار حکایت شیخ و شیره و شیرینی!